torstai 8. kesäkuuta 2006

Tampereen eliitti

Olipas koleaa Ratinassa.. tässä tulosanti.


Lahtio omalla paikallaan jo alussa.

Kolmosen lähtö.

RAASTA PERKELE! ei vais..

Teppo Sakarilla pahat mielessä.

Naisten 1500m.

Naisten tonttufemmalle starttasi lopulta 26 juoksijaa. Rikbergillä oli suurimmat vetohalut tai sitten vauhdinjaosta oli ennaltasovittu. Jok.tap. eka kiekka meni 67s, eikä mukana pyristellyt muita kuin Mari Järvenpää ja Riina Tolonen. Lopussa Mari oli Annikaa vahvempi ja toinenkin Järvenpää kiri podiumille. Hyvä kisa heti kauden alkuun, monia kelpo noteerauksia. Kärjen ajat: 4.23:19, 4.25:35 ja 4.28:73.

Miesten kasilla Rami Oravakangas veti jäneksenä ekan kiekan 51sekkaan. Toisen kierroksen vetohommat hoiteli poikkeuksellisesti Käksä (Kukkamo), joka taipui vasta loppusuoralla HKV:n Mikko Lahtiolle. IK Falkenin Niclas Sandells sinni lopussa ohi Wilson Kirwan. Lahtion voittoaika 1.49:68.

Kestomatkoja oli keskimatkojen ohella tarjolla vain kolmonen ja sekin vain uroksille. GIF:n Mikael Bergdahl, Käläviän Juho Pirkola ja Tampereen oma poeka Jarkko Järvenpää karkasivat heti alussa muilta Mikaelin hoidellessa vetohommia. Bergdahl nuorempi jaksoi loppuun asti kelpo voittoajalla 8.17:28. Pirkola hyydähti seitsemänneksi Akien, Uutelan ja Mustosen sekä Teppo Sakari Syrjälän setviessä B:n takana seuraavat sijat. Järvenpää pinnisteli myös kohtuu ajan 8.37:18 vaikka alku olikin rohkean kova ja tais urheilujoukkojen poikia painaa myös edellispäivän 15km täyspakkausmarssi, sehän tuo vain kovuutta.

Muuten kisojen seuraaminen hävisi yleiselle seurustelulle. Hieman jäi vaisuhko kuva, yleisöä oli vähän, mikä johtui ehkä siitä että kovimmat tähdet olivat katsomon puolella (syystä että..hmmm) sekä myös kylymästä säästä.


Sannalle kakkua :)

NCAA:n mestaruuskisat käynnissä. Suomalaistulosten yleistä tasoa kilpailujen tasoon verrattuna voi tutkia vaikka karsinnoista loppukilpailuihin selvinneiden tuloksia tiirailemalla, esim. miesten esteiden loppukilpailuun pääsi ajalla 8.43, vitosella piti juosta 14.05, samoin naisissa vastaavilla matkoilla vaadittiin 10.17 ja 16.23.

Steve Cram kolumni (BBC)

Ei kommentteja: